Fotografia astronómica 4-9-17

El pas de l'asteroide Florence, ha aixecat curiositat entre molta gent que llegint el diari o mirant el televisor, s'assabenten que una roca de quatre kilòmetres i mig, ve en direcció a la terra però que no ens tocarà.
El dia dels fets, quan es va fer fosc, un amic em va trucar interessat per si estaba a peu de telescopi inspeccionant la maleïda pedra," Creia que estaries mirant l'asteroide i et volia demanar si em podrias enviar una foto per veure com és en realitat". En aquell moment jo estaba interessat en una pel·lícula que feien a la tele. La meva contestació va ser la següent : "Ara mateix estic mirant la tele per vàries raons, la primera i fonamental és que el cel està totalment tapat de núvols i encara que disposes d'un telescopi de cinquanta mil euros no veuria res, igual que amb el que tinc, però si estes totalmènt serè, tampoc el veuria perquè, és impossible identificar una punta d'agulla en un cel estelat. Per aquesta feina es necessiten dues o tres nits clares per fotografiar-lo i amb una mica de sort identificar-lo, això sempre que la constel·lació estigui a l'abast i la paret de la casa no privi la visió, per últim com que no hi tinc res a fer, estic visiona'n una pel·lícula que és del meu grat."
En fi, aquestes fotografies que porten els diaris, que moltes vegades no son fotografies sinó que són recreacions artístiques, fa que la gent es pensi que aquests objectes es veuen al telescopi con si es trobessin a l'altre costat del carrer.


El sol llueix unes taques ben visibles.



Aquest és l'asteroide Euterpe captat el mes de Març del 2016. Entre aquesta fotografia i la següent hi ha una hora de diferencia.


El gran asteroide Ceres que més que un asteroide es un planeta nan captat al novembre del 2016.
El diametre d'aquest cos es de 945 quilòmetres.

Entre aquesta fotografia i la següent hi ha un dia de diferencia, la estrella de referencia es la Hip 7810

















Comentarios

Entradas populares de este blog

Fotografía astronómica 9-10-2023

Natura 24-10-2023

Festes de Nadal i Cap d'Any. 22-12-2023