Fotografía astronómica 25-9-17

Ahir nit em vaig dedicar un parell d'horetes a portar imatges del passat al present, el cel no és que estiguis massa net però es podia treballar.
La constel·lació del cigne té tela per estona, si tingues un telescopi tipus Hubble en petit, la voldria fotografiar pam a pam perquè no té igual, ja sé que això és somiar truites i m'haig de conformar amb el que tinc (però home si em toques la grossa....).
També vaig captar la galàxia M31 que és un objecte preciós, si la poguéssim veure a ull nu i la comparéssim amb la lluna plena, veuríem que la supera de llarg.
És don el cas que aquesta galàxia, és un objecte difícil de fotografiar, perquè al ser tan irregular de llum la màquina en té un feix, el nucli va sobrat de llum, en canvi la resta és tan apagada que és molt difícils de copsar-la.
Per altra banda, si mirem fotografies d'aquest objecte, veurem que pràcticament no ni hi ha cap d'igual, suposo jo que es deu ser cosa dels filtres que s'utilitzen, perquè totes varien en algun color.
És clar que si forcem un color determinat, l'objecte prendrà aquell color, pel que veig això va a gust del consumidor, uns els hi agrada aquest color?, doncs vinga.
Quant estàs dintre ciutat, no et queda altre que utilitzar un filtre anti-pol·lució i aquests filtres tenen uns determinats colors que vulguis o no el passen a la fotografia.
El bo seria poder fotografiar en un indret lliure de llum i fotografiar sense filtre, aleshores potser els colors serien més encertats.










Amb diferents tonalitats






Comparaciò amb la lluna.

Comentarios

Entradas populares de este blog

Fotografía astronómica 9-10-2023

Natura 24-10-2023

Festes de Nadal i Cap d'Any. 22-12-2023