Natura 20-8-17

Som a l'agost i encara no hem menjat cap mora ! M'agradaria anar a buscar-ne alguna! Això em deia la meva dona no fa gaires dies. Donç anem a buscar móres ! l'hi contesto.
El cas és, que és un fruit que per les raons que sigui, actualment no es veu tant com abans. Recordo haver vist marges plens d'esbarzers carregats de mòres i de haver-ne menjat moltes, és clar que d'això ja fa molt de temps, i és molt possible que en comparació amb abans, els marges es netegen més i la bardissa no prospera tant. Suposo que el canvi climatic també hi tè alguna cosa a veure, les pluges abans eren més abundants i camps i boscos tot era més verd.
En fi, pot ser que siguin imaginacions meves, però tinc aquesta impresió.
En molts de llocs hi ha bardisses,tinc la costum de anar molt al bosc per una raó o per altre i la veritat és que de móres, tret d'algun lloc concret, poques.
A la zona del llac d'Espolla hi ha un màrge amb molta bardissa que se n'hi fa alguna, mentre ella en collia, jo inspeccionava la zona a la recerca d'alguna fotografia del terreny.
Fen un viatge imaginari en el temps, em vaig imaginar l'aspecte de l'antic llac quaternari que omplia tot el pla.
La roca que l'aigua ha netejat fent el seu camí cap al Fluvià, explica  una mica la seva història, mostrant formes i forats propis de la llarga activitat aquàtica.
A les ribes del llac segurament infinitàt d'animals hi podien pasturar, molt a l'igual al que passa a les llacunes de les selves africanes.
Per tant, ben segur que la zona era molt rica en vida i visitada per la fauna d'aquells temps i molt més tard amb l'arribàda dels primers homes, quan ja el gran llac quaternari no existia però si el d'Espolla i el de Banyoles,el territori havia de ser considerat per a ells, com un gran paradís per la caza tot i que amb el temps Espolla esdevindria un estany ocasional.


Vestigis del passat.

El clot d'Espolla ara sec i polsegós, si pogués parlar ens explicaría la seva història pasada per aigua.

He pogut observar el rastre inequívoc de infinitat de conills que aquí fan la viu-viu, amparàts de dia per les bardisses dels marges.


Fruits del bosc.




Més fruits.




Gavines en formació anàn cap a retiro.

Parella de gavines.

Classica formaciò que adoptan moltes aus quan fan desplaçaments llars.




Forat








La muntanya de la Mare de Deu del Mont amb bigoti.

Lluna minvant diurna.



Bandada de coloms.

Gaig 








Comentarios

Entradas populares de este blog

Fotografía astronómica 9-10-2023

Natura 24-10-2023

Fotografia astronómica 15-4-2023