Fotografía astronòmica 27-5-17

Per fi els dies 24 i 25 vaig poder fer alguna cosa de fotografía astronòmica, ahir dia 26, només en vaig poder fer una relacionada amb l'asteroide 14 Irene, doncs quan me'n vaig adonar, en qüestió de poca estona el cel va quedar totàlment tapat de boira alta. Aquí es va acabar el broquil.
Ben entrat el mes de Juny ja tindrem a l'abast les constel·lacions relacionades amb el triangle d'estiu, carregades de objectes interesànts.
Una de les constel·lacions que em sap greu de no poder-là fotografiar es Ophiucus; A veure, si que la puc fotografiar, el problema és que va molt arran de l'horitzó i les llums del carrer son implacables, m'ho foten tot en l'aire.
Ophiucus és una de les àreas celestials on hi ha més cùmuls globulàrs de tot el cel, sinò el que més, una de las que més i es una llastima que no l'hi pùgui treure gran cosa,
La pared de la casa, també em limita i molt els objectes de les zones sud i oest; Aquí si que no hi puc fer res, encare que ben mirat, si que hi podria fer alguna cosa. Si em toqués la grossa, faria montar l'observatori dalt la teulada, aleshores no tindria cap impediment per cap lloc de l'horitzó.
Mentre tant aixó no passi, continuarè fent baixar algun sant de tant en tant i anar fent com en Met de Ribes.

Ja es veuen  treure el nas les constel·lacions d'estiu.


Un altre galàxia IC 3875 acompanya a M 64.

Amb una magnitud de 10,7 aquest cùmul globular sembla més una estrella que àltre cosa.



Júpiter i els seus Satél·lits



Ens hi hem d'acostumàr a la presencia de artefàctes que alguna vegada és la Estaciò Espacial Internacional.

Es curios el gir que prenen els objectes a mida que es desplacen pel cel, aquesta fotografia es del dia 25-5-17, si veieu la pàgina del dia 24-4-17 veureu la galàxia totalment al revès .

Hi ha un grapat de asteroides donant voltes pel cim nostre, el 14 Irene es troba passant per Leo, ni ha d'altres a Leo però he escollit aquest perquè és el que té la magnitud més baixa,tot i així és de magnitud 10,6. 
de
Ampliaciò de la zona de 14 Irene




Comentarios

Entradas populares de este blog

Fotografía astronómica 9-10-2023

Natura 24-10-2023

Festes de Nadal i Cap d'Any. 22-12-2023