Natura 1-4-17

Ùltimament es parla molt de que estàn desapareixent moltes especies d'aus, com ara el pardal. És veritat, només cal fixar-nos una mica i veurem que aquesta especia a disminuït i molt.
Aquell xivarri de altres anys per les teulades ja no sent amb la intensitat a la que estavem acostumats, de ben segur que la gran quantitats de mèrdes que tiren pels camps té una bona part de culpa, doncs aquests animals s'alimenten de molts tipus de gra cultivat i salvatge, a part de diversos insectes, jo els he vist moltes vegades perseguint papallones, doncs bé, aquests herbicides que àra s'hàn posat de moda, juntament amb els purins que s'escàmpen a dojo, fan que quànt ens en donem compta estarèm mes sols que la una.
Només quedaràn plagas de insèctes, ratas i algún bultó voltant pel damunt esperant que nosaltres ens posem a la fila.
Si, ja sè que això sembla una película de por, però carai quant veus el panorama, quedes impotènt i amb unes orelles com una guilla. Jo ja tinc uns anys i estic de tornada de quasi tot, però tinc descendencia i de vegades em pregunto, quin món deixerèm a la nostra mainada ?.
No es pot fer res, per fer veure als màndataris del món que la cosa no va bé ?
En fi, heus aquí unes fotografies tretes de la nostra comarca.














El Canigò impecable.

Ara ja és habitual veure aquests animalons en bassas i rierols buscan-se la vida.












La dita no falla, aquestes fotografies estan fetes el dia 31 a la sortida del sol. Cel rogènc pluja o vent, l'endemà ha plogut.









Cada dia que passejo per Melianta, en ve a la memoria, que en aquest poble tan bonic hi vaig passar la infantesa i la joventut.
Però la gent de Tortellà no pot apreciar la bellesa del Pirineu perquè les muntanyes del voltant li privan la vista.
La visiò del conjunt es realment bonic.

Unes línies estranyes tràvesen la part on està el sol.


Comentarios

Entradas populares de este blog

Fotografía astronómica 9-10-2023

Natura 24-10-2023

Fotografia astronómica 15-4-2023