Fotografía astronómica 24-4-17

De ben segur que si disposès de un cel net i fosc podría gaudir de astro-fotografies més que aceptables, però bé que hi farem, m'haig de conformar amb el que em toca.
Tinc el pensament, ara ja som al bon temps, de fer algunes sortides a llocs més foscos, (cosa difícil de trobar) per tal de fotografiar grans extensions de cel, incorporant muntanyes i arbres,és un tipus de fotografía que m'encanta però encara no la tinc gaire per mà.
El tipus de fotografía que faig a casa, la de cel més profund, també m'agradaria poder-la practicar en llocs més foscos però, el sol fet de pensar  que haig de desmontar-ho i montar-ho tot tres vegades tot per una sola nit, en fa una màndra terrible, molt diferent la de gran extensiò, que amb la màquina i el tres peus en faig prou.
I a on vas ? Aquesta és una bona pregunta, vagis on vagis trovas algun dels horitzons enllumenats.
Dels llocs que jo conec més bé, cap a la part del darrera de la Mare de deu del Mont en direcciò al Bassegoda, pujant per Tortellà cap a Muntèia, l'Orri, direcció coll de Faja, en aquest indrets existeixen camps abandonats que es mantenen força nets i amb herba baixa, doncs de tant en tant hi pastura el bestiar, aquests llocs serían ideals per passar-hi una nit de observaciò i fotografía.
El problema es que sòn molt lluny, i al final em quedo per la zona de Sales de Llierca que d'un temps cap aquí també a disparàt l'enllumenat perque s'hi han fet moltes casas a un costat i l'altre de la esglesia.
L'any passat vaig anar a un lloc situat abans d'arribar a Sales,és un camp enorme travessat per la carretera que porta a Sales i la veritat és un lloc força fosc però la llum provinent de la carretera Besalu-Olot i Tortellà per una banda i la que puja del costat de Figueres-marina per l'altre, és frustrànt.
Al final quedes mirant cap al nord ( Bassegoda) però renoi, ho veus tant lluny .


AR/DEC 13-00-1+27:59 en aquestes coordenades es troba un cúmul de galàxies tan llunyanes que el meu petit telescòpi no pot captar, per sort els grans telescòpis ens el poden enseyar.

Cúmul de galàxies a Coma Berenices

El mateix pasa a la constel·lació de la Verge, un gran cúmul de galàxies actua com una lent i en ensenya galàxies que es troben darrera del cúmul, son les que es veuen més febles i corvades.

Aquest cúmul actúa com una gran lent gravitacional fent apareixer galàxies llunyanes que corvan la seva llum i es fan visibles però distorsionades. 





Unes taques apareixen per l'est del sol.

Evolució de les taques

A mida que apareixen taques noves se els  posa un número de identificació. aquesta informació la dona la pàgina SpaceWeatherLive.


Preciosa galàxia de la constel·lació de la Verge


Aquestes galalàxies pertanyen a la constel·lació de Leo, en el moment de fer la presa un satel·lit inoportu travesa el camp.


La coneguda M51, son dos galàxias en contacte que com sempre la grosa es menjarà a la petita



A la esquerra la nebulosa planetaria M 97 de nom Nebulosa del Mussol perquè recòrda la cara de aquest ocell.





Quatre galàxies es poden veure en aquesta regio de Canes Venatici


La constel·lació del Drac contè algunes galàxies amagades aquesta és una d'elles.

Fotografía de la Galàxia NGC 4236  feta amb un telescòpi  una mica més gros que el meu.









Comentarios

Entradas populares de este blog

Fotografía astronómica 9-10-2023

Natura 24-10-2023

Festes de Nadal i Cap d'Any. 22-12-2023