Natura 24-10-16

Molt sovint vaig a passejar pel voltant del poble on va transcórrer la meva joventut : Tortellà.
M'agrada tornar de tant en tant per tornar a recordar totes les vivències de aquells anys que van dels 50 fins aproximadament els 70. Recordant aquella época torna a la memoria la meva estada a la casa de l'Orri, a l'Horta, a Can Quètxe i a Tomet de Sales de Llierca.
La escola, a la qual vaig asistir menys del que em tocaba, rememora la figura del senyor Fernando, una persona de caràcter serio, però per mi, un gran mestre.
Ja de mes gran recordo la etapa de culleraire a Can Jan.

Deixo el cotxe al costat de la casa de Vell-puig, la qual sembla que es torna a reconstruir i junt amb la meva dona i en Jesús enfilem per un corriol que hi ha al bosc i puja cap a la Canova. L'objectiu es arribar-nos fins a la pedrera del Comuns.
Un cop arribats a la pedrera, la qual ja havia visitat en dos ocasions anteriors, t'adones de la gran queixalada que ha petit la muntanya.
Em pregunto si els diners aportats per la empresa extractora al poble durant els anys d'extracció, han servit per disimular l'efecte visual que causa aquesta esgarrapada, fins que la natura per ella mateixa ho cicatritzi, que va per llarg.

La pluja caiguda els dies passats,ha fet aflorar molt bolet ordinari.

Farinera

Boletus

Aquí segur que hi ha mel.

Pedrera de Tortellà costat oest.

La pedrera mirant cap l'oest.

A la pedrera si ha començat a abocar terres.

Tortellà vist desde la pedrera.


Fusió de fotografies de Tortellà,part de la pedrera i la muntanya amb cingleres de Sant Miquel de Coma de Roure.



A la dreta la muntanya del Cos i el poble de Montagut mig amagat rera els arbres.


Una clase molt particular de formigues, no se si es tracte de una sola familia amb varies entrades al niu,o si son varies families que conviuen en colonia.




Als pardals els hi ha sortit competencia, una especie aliena els ha envaït la teulada.








festes de Banyoles vistes desde el meu terrat a Mata.









Comentarios

Entradas populares de este blog

Fotografía astronómica 9-10-2023

Natura 24-10-2023

Festes de Nadal i Cap d'Any. 22-12-2023