Fotografia astronómica 4-8-16

No se si son manies meves, o es veritat que any rera any, la bombolla de llum de les ciutats augmenta.
Fa tres o quatre anys recordo que podia fotografiar quasi arran de l'horitzó sur i est, això ja no es posible, la cortina de llum cada cop puja mes, i ara per ara, només em queda un forat reduït al zenit, on amb fatigues es pot treure alguna cosa.
Al costat nord hi tinc Banyoles, rien de rien i al costat oest la pared de la casa que encara es mes rien.
De continuar així arribara el moment que les estrelles les haurem d'imaginar, o veure-les a traves d'algun programa de internet.
A la primera foto de la pagina podeu veure els tripijocs que tinc que fer per evitar la entrada de llum lateral provinent dels carrers i el parc que tinc enfront.
D'aquesta manera la llum lateral la mitigo bastant,el problema es la llum que incideix amunt,aquesta no hi tinc res a fer, solament confiar en el filtre,cosa que vulguis o no, aquesta llum que ja es a dalt, frena la senyal dels objectes i mai aquestes imatges es podran comparar amb les fotografies fetes en un lloc net de contaminació lumínica.

Això te mes pinta d'un lloc de guaita d'ocells, que un observatori astronòmic.

He dit guaita d'ocells, doncs mira per on, al cel també n'hi ha d'aquests animals, el pelicà, l'àliga, el cigne, el corb, la grua, el colom, l'au del paradís,
el gall dindi, el tucà i fins i tot, un peix volador i una mosca.
M 29 es el grup d'estrelles petites de la part baixa de la foto.

Aquest cúmul es la escampada de estrelles que hi ha al voltant de la estrella central de la foto.

Sortida del sol aquest mati.

Diferencia entre la sortida actual i la del 21 de juny.

Comentarios

Entradas populares de este blog

Fotografía astronómica 9-10-2023

Natura 24-10-2023

Festes de Nadal i Cap d'Any. 22-12-2023