Fotografia astronómica 13-8-16

La regió polar es un indret poc fotografiat, primera perquè es un lloc difícil per efectuar el guiatge i segona perquè no es un lloc on hi hagi masa objectes interessants.
Ahir em va anar bé probar de fotografiar la estrella polar i el seu entorn emprant el mateix temps que dedico a les demés estrelles.
Al voler fer el guiatge,com faig amb qualsevol altre objecte, el programe em va engegar a la m......! Perdó, va fer figa.
Bé, com que la cosa no rutllava, doncs vaig tirar per dret i vaig exposar sense guiatge,només amb el moviment de la muntura.
Cinc minuts d'exposició i cinc minuts més de procés de la maquina i jo a la espera per veure surtir el churro, però no!
Mira per on. No ha sortit tan malament.
Ara la lluna ja comença a crear un ambient poc propici pels objectes de cel profund, en canvi per les estrelles, avui i potser demà encara es podrà fer alguna cosa.
Com que estic embolicat amb la constel·lació del Cigne, ara es el moment de fotografiar les estrelles més principals.
A mida que vagi fen, les iré exposant, entre totes son unes vint-i-sis estrelles.

La estrella polar es un sistema triple, Polaris A,B i C. La A, es una super-gegant groga situada a 431 anys llum de nosaltres, es 45 vegades mes gran que el sol,  6 vegades mes masiva i resulta 2500 vegades mes lluminosa que el nostre sol.
Polaris B, es una blanc-groga que gira entorn a A, a una distancia de 2400 unitats astronòmiques, i la C, un altre nana, gira entorn a A, a 17 unitats astronòmiques.( La unitat astronòmica es la distancia terra-sol).











Comentarios

Entradas populares de este blog

Fotografía astronómica 9-10-2023

Natura 24-10-2023

Fotografia astronómica 15-4-2023